EMACORLIFE Life COR Accions principals
SlideshowFx Picasa Widget for Joomla!
Copyright © 2010 www.OopsTouch.com

INICI PÚBLIC DEL PROJECTE - KICK OFF (ACCIÓ F4):

El llançament del COR coincideix amb la primera acció de carrer o street marketing, la jornada Els residus i la comunicació i la trobada COMUNICOR. Aquí, més d'un centenar d'experts en residus i comunicació es troben per compartir experiències sobre les campanyes de comunicació ambiental i el canvi d'hàbits vers els residus.

 

CAMPANYA DE COMUNICACIÓ (ACCIÓ C1)

Amb la majoria d'elements desenvolupats a través d'Internet per assolir el màxim de participació i "viralitat", a la vegada que es redueix el consum i la producció de materials.

  • Accions especials de carrer o street marketing. La primera d'elles, a la Mitja Marató de Barcelona, serveix com a acte de llançament del COR.
  • Un Microsite www.moviment-R.cat i un ús intens de les xarxes socials (Facebook, Twitter, Youtube) permeten ser presents allà on el públic objectiu de la campanya es mou.
  • A les xarxes socials es difonen especialment aquelles accions virals com ara els concursos, els personatges populars que s'adhereixen al Moviment R. els Famosos R, o altres elements virals, com ara la campanya On vas envàs?.
  • La mini-sèrie 3R i Acció! i altres vídeos digitals per ser visionats al microsite, les xarxes socials, etc i emesos a les televisions locals i .

Durant la campanya es col·labora amb altres entitats per obtenir la major col·laboració i difusió possibles, com per exemple el FICMA (Dia R).

 

VISITES GUIADES A LES INSTAL·LACIONS METROPOLITANES DE TRACTAMENT I VALORITZACIÓ DE RESIDUS (ACCIÓ C2)

Les visites a plantes són instruments de formació i comunicació dels objectius del projecte vers la ciutadania. S'adrecen a centres educatius i diferents col·lectius d'adults. Les visites són a càrrec de professionals de l'educació ambiental experts en residus.

Els objectius principals són donar a conèixer:

  • El cicle de vida dels residus.
  • Les conseqüències de la seva generació.
  • La gestió i el funcionament de les plantes metropolitanes de tractament.

I capacitar les persones en hàbits sostenibles.

Les visites es realitzen amb el suport de materials educatius diversos (dossiers, mapes, audiovisuals...) adreçats als diferents tipus de públic (escolar, general i tècnic).

 

XERRADES, TALLERS I ALTRES ACTIVITATS FORMATIVES SOBRE GESTIÓ I TRACTAMENT DE RESIDUS (ACCIÓ C3)

Amb objectius similars a les visites, les xerrades i tallers es centren en els aspectes de consum responsable i sensibilització vers la necessitat de la separació i correcta gestió dels residus. A càrrec de professionals de l'educació ambiental experts en residus, e Els destinataris poden ser escoles, universitats, grups de professionals o altres.

La tipologia de les activitats varia en funció dels destinataris. Com a material de suport s'han editat guies i altre material audiovisual.

 

PUBLICACIÓ DE LES DADES AMBIENTALS METROPOLITANES (ACCIÖ F2)

Publicació anual dels principals indicadors sobre residus i aigua a l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

 

JORNADES, DEBATS I SEMINARIS

Al llarg del projecte es celebra la Jornada Residus, Joves i Comunicació, presentacions del projecte en diferents jornades i seminaris, així com Els cafès amb COR, trobades de petit format al voltant d'un film per tractar temes d'actualitat.

 

SEMINARI TÈCNIC EUROPEU DE CLOENDA (ACCIÓ F5)

Com a complement final del projecte, el seminari de cloenda ha reunit experts europeus en residus i comunicació. L'objectiu ha estat donar a conèixer principals resultats i acompliment dels objectius del projecte així com les primeres conclusions del treball fet. A la vegada ha permès mirar al futur per tal d'avançar en la comunicació ambiental i l'ús de les xarxes socials.

 

Totes les ponències, presentacions, vídeos, imatges i marxandatge, així com la repercussió que aquestes accions han tingut als mitjans, són a la pestanta APARADOR.

 

 

Seleccionar idioma: ES EN

  • Residus AMBCOR
  • Residus AMBCOR
  • Campanya Objectiu Residus
  • Picasa: AMB COR
  • Slideshare: MovimentR
Informe Layman
Life
Seminari Cloenda Life COR
Dades ambientals metropolitanes
Projecte d'Educació Ambiental
El Bloc del COR